HUSAM DEDAH NASARUDIN ISA PERNAH RUNDING DENGAN UMNO

Cerita PAS bergabung dengan UMNO bukanlah perkara baru. Dan ia tidak mustahil untuk dijayakan memandangkan kedua dua parti tersebut merupakan parti terbesar Melayu dalam negara. Malah keduanya pernah bersekududukan pada era 70-an dahulu sewaktu Dato Asri Muda sebagai presiden PAS.

Husam baru-baru ini telah menyatakan dengan jelas dan dimulai dengan kalimah 'wallahi' sebanyak tiga (3) kali mengatakan bahawa dalam satu mesyuarat AJK PAS pusat dulu, Nasarudin Isa mengakui pernah berunding dengan Pak Lah (Abdullah Badawi) berkenaan penggabungan PAS dan UMNO. Menurutnga Pak Lah menawarkan 3 jawatan menteri dan 3 timbalan menteri sekiranya PAS bersetuju bersama UMNO.

Dalam mesyuarat tersebut Husam bertanya kepada Nasarudin Isa berkenaan siapa yang memberi mandatnya untuk.membuat rundingan dengan Pak Lah. Namun pertanyaan tersebut dipotonh oleh Tuan Guru Haji Hadi lalu menamatkan mesyuarat serta merta.

Kisah Unity Government (UG) antara PAS dan UMNO sehingga kini masih dinafikan oleh pemimpin PAS. Namun kebenaran kisah ini ramai yang mengetahuinya. Hanya masa sahaja yang menentukan di mana arah PAS yang sebenar meskipun ia menubuhkan blok ketiga dalam politik tanah air.

No comments:

Post a Comment